Madrid, take 1

Ma gandeam ca e un moment la fel de bun ca oricare altul sa mai scriu pe aici.

De duminica trecuta sunt singura in Madrid, si mai stau inca o saptamana. E prima oara cand plec din nou singura mai mult de 2-3 zile, dupa vreo 3 ani si ceva de calatorii numai in doi. Si in ciuda unui program de lucru infernal, gandurile mele si-au gasit cumva timp sa zburataceasca in diverse directii legate de asta si de multe altele.

In primul rand, cred ca Madridul imi merge la inima. Mi se baga pe sub piele si ma face sa ma indragostesc de el. Nu m-am plimbat suficient cat sa pot spune daca este un oras frumos sau urat, dar mi se pare un oras cu suflet, cu un puls aparte. E dat de oamenii lui in primul rand, oameni calzi, relaxati si prietenosi; e dat de sutele de baruri si restaurante micute; e dat de mancarea exagerat de buna, de maslinele si fructele de mare, si mai ales e dat de placerea cu care pare ca se traieste pe aici.

Aici am auzit hohote pe strada. Mi-am dat seama cat de rar aud asa ceva in mod normal. Oameni care sa discute vesel, relaxat pe strada, si care sa rada din toata inima. Aici am vazut o femeie stand pe vine si discutand cu un tip care cersea. Nu era genul de habotnica sau nebuna, era o femeie normala, imbracata normal, care statea prieteneste de vorba cu el, pur si simplu. Aici am vazut muzicieni de tot felul cantand pe strada, am vazut oamenii iesind la cina lor tarzie de tapas alaturi de prieteni, am vazut bunavointa si respect din partea oricarui om cu care am avut de-a face. Iti vorbesc frumos, te ajuta si iti zambesc.

In al doilea rand… Ma simt un pic singura. Pe de o parte am in mine un entuziasm de copil mic ce tocmai a primit o jucarie noua, ma umplu de fiecare clipa petrecuta aici, e o parte din mine care se bucura incredibil de mult de aceasta experienta. Si pe de alta parte, abia astept sa am din nou cu cine imparti tot entuziasmul asta, sa am cu cine sa merg pe la toate restaurantele dragute care imi fac cu ochiul si cu care sa ma plimb de mana pe strazile pline de oameni veseli.

Asta e doar prima impresie. Mai strang🙂

Tag-uri:, , ,

5 gânduri despre „Madrid, take 1

  1. lucianici Noiembrie 19, 2011 la 4:20 am

    I see dead people

  2. magdici Noiembrie 19, 2011 la 11:14 am

    si uite asa se vede cine nu isi face niciodata curatenie in reader :))

  3. martutza Decembrie 10, 2011 la 5:13 pm

    Sigur e vorba de Madrid? Parca nu il recunosc…mie mi s-a parut total neprietenos, in special din pricina oamenilor plini de ei. Apropos, stii spaniola (asta schimba totul!)?
    Feliz Navidad!

  4. magdici Decembrie 12, 2011 la 10:24 am

    Da, eu o „rup” chiar binisor pe spaniola🙂 si m-am si incapatanat sa mentin engleza vorbita la un minim, foloseam pe cat posibil cuvinte stalcite si limbajul semnelor inainte sa ma dau batuta si sa trec la engleza😀
    Si mie oamenii chiar mi s-au parut foarte prietenosi, vanzatorii, colegii de birou, toti🙂 da adevarul e ca si eu sunt plina de mine, deci poate de-aia, ca ne potriveam :))

    Uite, un exemplu – am cumparat un pulover, si l-am tarat pe un nene de-acolo prin tot magazinul; i-am explicat ca era „un regalo para mi marido” si mi-a desfacut ala vreo 15 pulovere pana ce am ales, ca pe mine nu ma lasa sa ma ating de ele. Si era asa, foarte amabil si pompos si protocolar, cu gesturi dinalea largi, mi s-a parut foarte amuzant🙂

  5. Loony Februarie 7, 2012 la 11:37 pm

    🙂 e prima oara cand scriu pe ..undeva. pe net ..in afara de facebook. ma regasesc in ceea ce povestesti … in tot . ma bucur pentru experienta pe care ai avut-o, chiar si asa singura.. cateodata se-ntampla lucruri pe care nu le intelegem decat… dupa o vreme .. spania e minunata!! toata!🙂 eu am avut norocul de a vedea mai multe orase, si toate sunt dosebite.. sper sa ajungi sa vezi si una din insule … vis🙂 imi plac oamenii care-ti zambesc pe strada, in magazine, la restaurant .. peste tot🙂 si mancareaaaaa!! sunt o maaare fana a fructelor de mare si churros con chocolate hahaha !! am fost la munte la ei, in nord, la granita cu franta .. ufff … ce frumos… ce satucuri frumoase, ce statiuni de ski .. superb!!🙂 acum merg iar la ski, dar aprope de madrid – in segovia. n-am si fost… sper sa fie o surpriza placuta😉 cat despre limba.. norocul nostru ca la noi totul e in limba originala, nu ca la ei unde TOTUL e dublat/tradus.. nimic in forma originala – asta e o chestie pe care nu o inteleg si ma scoate din minti la ei – de-asta suntem capabili sa ne adaptam asa usor… acolo nimeni nu vorbeste engleza.. nu mai zic de franceza :))) patrioti oamenii.. viva espana ! Toate bune!!!

Lasă un răspuns

