Castelul de nisip (The Sandcastle)

In ultima vreme am facut doua noi pasiuni. Una se cheama Lightroom, o sa scriu de ea mai incolo daca e cazul, cealalta se cheama Iris Murdoch. Asta pentru ca demult nu am mai dat peste un autor care sa ma fascineze prin forta personajelor si, mai mult, prin detaliul si acuratetea in care sunt trasate relatiile dintre ele.

Dupa ce acum ceva vreme m-am chinuit mult sa duc la bun sfarsit „Discipolul (The Philosopher’s Pupil)”, pe care cu parere de rau sunt convinsa ca nu am inteles-o cum trebuie, mi s-a parut foarte greu de citit si de digerat, nu m-am lasat si azi am terminat „Castelul de nisip”. Mult mai usoara si nefiind considerata printre cartile ei de referinta, mie mi-a placut totusi foarte mult. Poate e un pic previzibila, poate tocmai de asta mi-a placut; dar asta nu scade cu nimic ritmul alert al firului narativ si complexitatea crescanda a relatiilor dintre personaje, m-a captivat mai ales felul natural in care acestea evolueaza de la simple senzatii aproape ignorate la sentimente devastatoare si fericiri si drame cu deznodamant mai mult sau mai putin neasteptat, implicand din ce in ce mai multe persoane si dezvoltandu-se pe din ce in ce mai multe planuri adiacente.

Nu vreau sa scriu nimic despre subiectul cartii, de altfel nici nu e neaparat important, cred ca ar putea scrie la fel de bine despre orice. Si apoi poate vrea cineva sa o citeasca si ii stric bucuria🙂 Dar voiam sa imi exprim entuziasmul cauzat de „descoperirea” mea. Mi-am mai cumparat „Capul retezat (A Severed head)” si aspteapta la cotitura sa fie cumparate „Under the Net” si „The Bell”. Abia astept😀

Tag-uri:, ,

Lasă un răspuns

