Amantul Doamnei Chatterley ma dezamageste cumplit

Pfuu de cand n-am mai scris😀 Am scuza ca am avut mult de lucru, dupa care am avut concediu, in care mi-am umplut timpul cu activitati relativ departe de calculator. Ne-am plimbat, am vizitat si am citit.

Apropos de citit, principalul motiv pentru care m-am urnit sa scriu post-ul asta (celalalt motiv ar fi ca m-am intors la birou si nu am absolut niciun chef de nimic😀 ) este ca vreau sa spun ca D.H. Lawrence e un misogin nesimtit. Si cred ca si impotent. Si sper ca nu a avut niciun orgasm toata viata lui, in niciun caz nu cu o femeie. Doar de unul singur. Asta ar fi meritat pentru pasajul de carte care mi-a stricat mie dimineata si parte din increderea in capacitatile mele feminine. In alta ordine de idei, citesc „Amantul Doamnei Chatterley” si dupa ce m-a plictisit rau timp de doua saptamani, in dimineata asta a reusit performanta sa ma deprime mai rau decat m-a plictisit. Nu v-o recomand daca sunteti femei. Sau na, poate am eu o problema cu modul in care un barbat are placerea sa acuze toate femeile de nefericirea lui sexuala. Daca sunteti barbati, faceti-va de cap. Of. O sa ma ambitionez totusi sa o termin. Sa nu judecam in lipsa tuturor informatiilor.

Ma duc sa caut pe net sa aflu ce mai au si altii de zis. Sunt curioasa. Voi ati citit cartea asta? V-a placut?

LE:

Am terminat cateva zile cartea. Per total, nu-mi pare rau ca am citit-o, dar tot nu mi-a placut.

In primul rand, stilul e prea descriptiv pentru mine. Densitatea de metafore, comparatii, hiperbole si diverse alte figuri de stil neidentificabile e obositoare.

In al doilea rand, nu am reusit sa ma regasesc in prea multe dintre trairile personajelor. Cartea e prea ancorata in problemele si realitatea Angliei de la inceputul secolului 20 ca sa ma poata atinge. In plus, personajele sunt create de asa natura, incat numarul celor care s-ar putea identifica cu ei este mult prea mic. Un barbat hiperactiv sexual dar in acelasi timp sensibil si incapabil de comunicare cu femeile si o femeie la fel de hiperactiva sexual care ajunge la orgasm uite-asa, pocnind din degete. Si sunt ei fericiti ca s-au gasit si fac mult, mult sex, si au multe orgasme in toata cartea. Explicit.  Acum inteleg de ce in Anglia nu a putut fi publicata decat in 1960, desi a fost scrisa in 1928😀

Acum, mi-a placut ideea de revolta impotriva constipatilor care nu puneau pret decat pe comuniunea mentala, la nivel de idei si desconsiderau total dragostea fizica dar, dupa cum spuneam mai sus, nu pot decat sa presupun ca asta era realitatea in Anglia la inceputul secolului, pentru ca pentru mine este o falsa problema. Da’ oricum, sunt de acord, erau niste constipati. Dupa fete se vede.🙂

De fapt, cred ca ma racaie intrebarea, care a fost scopul cu care a fost scrisa cartea? Cui a fost destinata? Mie mi se pare in mare parte refularea unui barbat care nu a reusit niciodata sa inteleaga femeile, si le-a invinuit pe ele, pe toate, pentru asta. Personajul feminin al cartii mi se pare o fictiune nascuta din ideea lui Lawrence asupra cum ar fi trebuit sa arate femeia perfecta pe care n-a intalnit-o niciodata. Si asta e trist.

Tag-uri:, ,

4 gânduri despre „Amantul Doamnei Chatterley ma dezamageste cumplit

  1. imugur Aprilie 15, 2009 la 5:14 pm

    da-ne citatul sa ne deprimi si pe noi😀

  2. crenguta Aprilie 15, 2009 la 6:29 pm

    da, nu ne mai tine in suspans🙂. ma bucur ca mai scrii, mi-era dor de articolele tale🙂

  3. magdici Aprilie 21, 2009 la 3:42 pm

    Am pus un Later Edit. Nu va dau citatul ca are cuvinte obscene😀 de fapt, mi-e lene si sa scriu, si sa il caut😛

  4. Anca Iulie 21, 2010 la 10:15 pm

    Eu o citesc acuma (mai am vreo 40 de pagini) si contrar tie, singurul lucru care imi place e chiar jocul acela de cuvinte, multimea de figuri de stil. De fapt, sunt de-a dreptul fascinata de unele fraze. Povesta insa, mi-e destul de greu de inteles sau comentat, dar asta din cauza lipsei mele de experienta.

Lasă un răspuns

