Roma

Am avut ocazia vinerea asta sa ma intorc la Roma, dupa aproximativ 12 ani🙂 Initial credeam ca o sa vad doar aeroportul si cladirea de birouri, dar din cauza ca sedinta ni s-a terminat fortat la ora 3 deoarece personajul principal avea avion la 5, m-am trezit ca am 6 ore de omorat. Asa ca am luat metroul pana in centru cu intentia de a ma plimba un pic romantic pe strazile capitalei.

Vreau sa spun ca ma simtem tare fericita ca nu eram un personaj atat de important precum colegii cu care stateam de vorba, care afirmau ca pentru ei vineri seara este momentul in care iti organizezi saptamana urmatoare. Pentru mine, vineri seara este inca momentul in care, cu rare exceptii, arunc intr-un sertar cuvantul servici si incep in mod oficial starea de frecare de menta. Iarasi, cineva afirma ca abia astepta sa ajunga in avion ca sa lucreze. Eu abia asteptam sa ajung in avion ca sa imi iau 2 ore pauza, sa citesc sau sa dorm😀

Dar sa revenim. Lasandu-i in plata domnului pe cei care fugeau sa lucreze sau sa se organizeze, am luat cu avant metroul catre centru. Imi imaginam cum iau la picior cam jumatate de oras in prima ora, dupa care ma asez gratios la o cafea la o terasa draguta in centru, dupa care o iau la fel de gratios catre aeroport. In realitate, dupa ce am cautat cu disperare o toaleta in primele 20 de minute, admirand in treacat Piata Spaniei

From Roma Januany 2009

(foarte frumoasa, mai ales daca nu faci pe tine in momentul ala), mi-am dat seama ca am tocuri de 10 cm si un ghiozdan de o tona in spate si ca sunt deja obosita. Avantul mi-a pierit aproape cu totul pe undeva pe la mijlocul drumului catre castelul San Angelo, iar dupa ce am reusit sa imi mai tarai picioarele prin cea mai denivelata piatra cubica pana la piata bisericii Sf Petru, deja tindea spre zero cu viteza lui 1 pe n patrat. Dupa ce am zacut un pic pe o bordura, langa un mos care parea sa imi faca complimente in italiana si o fata nepieptanata care isi rula o tigara, admirand peisajul, mi-am dat seama ca era mult prea tarziu pentru orice altceva, si astfel scurta mea plimbare prin orasul cunoscut si sub numele de cetatea eterna a luat sfarsit inapoi in metroul care ma ducea catre statia centrala. Cafeneaua draguta din centru unde stateam gratioasa s-a transformat in bodega din statia de autobuz catre aeroport, unde, pravalita pe un scaun, am mancat un sandwich cu prosciutto si mozarella si o bere😀 A mai urmat doar o calatorie un pic datatoare de emotii pe drumul mult prea aglomerat catre aeroport, unde am ajuns totusi la timp si am plecat fara alte intarzieri.

Acum… nu stiu daca era din cauza oboselii, timpului scurt si imbracamintii neadecvate, dar nu prea mi-a placut Roma. Imi aducea aminte prea mult de casa. Orasul, ca arhitectura si strazi, e frumos ca orice alt oras italian, dar atmosfera lasa de dorit. Comparatia o fac cu Milano, unde oamenii erau mult mai calmi, mai veseli, mai ingrijit imbracati, suburbiile erau mai elegante si tot orasul avea un aspect mai curat si mai… nordic🙂 In Roma in chimb vedeam aceleasi fete chinuite, aceleasi reactii nervoase, aceiasi oameni ciudati  nebarbieriti si cu fes care se uita fix la tine in metrou, uffff. Vanzatori care tipa la tine, taximetristi dusi cu capul, dubiosi care incearca sa te agate pe strada, mama naibii, nu e de mirare ca dau buzna romanii acolo.

In plus, m-a frapat media de varsta care parea sa incline serios catre 50 de ani. Exagerez, dar ideea e ca am vazut foarte multi oameni batrani. In metrou, pe strazi, peste tot. Si nu erau turisti. Oare astia nu mai fac copii? Sunt oameni frumosi la urma urmei, si parca nu mai sunt asa de marunti cum tineam eu minte😀

Cam atat. Dar m-as intoarce, in adidasi de data asta, ca sa mai scada din subiectivitate.

Tag-uri:, , ,

8 gânduri despre „Roma

  1. imugur Februarie 1, 2009 la 10:26 pm

    aia cu fete chinuite si nervosi erau din pacate români… Roma e un oras frumos si pitoresc dar trebuie vizitat primavara sau toamna. Si trebuie evitate restaurantele din zonele turistice!

  2. magdici Februarie 1, 2009 la 10:35 pm

    E usor de tras concluzia asta, dar nu pareau sa fie toti romani, nici macar cea mai mare parte🙂 , eu nu am auzit multa romana in jurul meu. In rest, sunt de acord cu frumosul si pitorescul, de altfel am si spus asta, cu alte cuvinte.

  3. ataclin Februarie 2, 2009 la 11:26 am

    pai…trebuie sa mergi ca turist…nu pe banii /// (sac)
    iti mananca astia /// tot timpul…bafta ar fi sa prinzi un weekend…
    cat despre copii ai dreptate, mergem usor usor spre un dezastru demografic: http://www.demographicwinter.com
    Poate citeste si cine trebuie :)…si ma invitati la nunta la TGV😛

  4. crenguta Februarie 2, 2009 la 12:47 pm

    nu ai auzit multa romana in jurul tau pentru ca romanii din italia vorbesc italiana :))) isi insusesc imediat accentul si tot :)).

  5. magdici Februarie 2, 2009 la 12:51 pm

    da ma, va cred, dar da-i dracu, nu or fi fost toti romani😀 din ce stiu, proportia in Roma este de 800k romani la 3000k locuitori sau ceva de genu, nu am timp sa caut, daca stiti cifre exacte sunteti bineveniti.

  6. ataclin Februarie 3, 2009 la 9:49 am

    acu vin si eu ….de ce sa consideram ca toti romanii sunt rai…?
    chiar asa Cre, romanii din Suedia sunt rai? nici prin Algeria nu cred ca toti romanii sunt nervosi si chinuiti…
    Pot depunde marturie…am discutat cu romani in Roma care erau mult mult mai fericiti decat multi dintre romanii pe care ii vad zi de zi in Romanica.

  7. magdici Februarie 3, 2009 la 9:50 am

    Mugur e nervos ca il chinuie angajatii lui algerieni😀

  8. imugur Februarie 3, 2009 la 11:30 pm

    romanii din algeria sunt algerienii!! noroc ca astia se duc la marsilia si nu la roma😀

Lasă un răspuns

