Ce mai fac romanii in avion

De cate ori fac transferul la Amsterdam in avionul de Bucuresti, am ocazia sa ma reacomodez in mod extrem de brutal cu motivele pentru care imi este dor si absolut deloc in acelasi timp de casa. Pentru ca avionul este de fiecare data plin in proportie de 90% de romani.

Romanii au in mod obligatoriu cel putin trei item-uri de persoana pentru bagajul de mana. Care sunt dificil de carat, aluneca de cateva ori, cad, se imprastie pe jos ca bonus. Si in caz ca asta, doamne fereste nu ar incetini suficient de mult procesul de control dinaintea imbarcarii, ei mai au de rezerva cate 2 jachete pe ei, inca una legata in talie, curele mari, obiecte metalice uitate in buzunar, sticle uitate in rucsac. La romani, nu stiu cum naiba, pana si adidasii piuie si trebuie sa se descalte.

Romanii stau in grupuri grupuri si vorbesc tare. Fireste ca au niste pareri solide despre cam orice ii inconjoara, si fireste ca tin mortis sa impartaseasca asta cu toti ceilalti oameni din aeroport.

Romanii se foiesc intr-una in avion. Inainte de decolare, in timpul decolarii, in timpul zborului, in timpul aterizarii, nu exista diferente. Ce daca pilotul tocmai a anuntat ca in 10 minute aterizezi? Tu trebuie sa te duci la toleta, atunci, in secunda aia, ca altfel iti explodeaza vezica. Doamne fereste sa existe notiunea ca ai putea sa astepti un pic. Nu stiu cum naiba de ii mai suporta stewardesele olandeze blonde si dragute si politicoase. Cred ca cursa asta e cotata mai slab decat cele interne pe scara de valori a stewardeselor😀

Romanii stau in picioare, in mijlocul culoarului, pentru a vorbi tare cu cel din spate. De altfel vorbesc intr-una, in fata, in spate, in diagonala si incrucis. Comunicativi romanii.

Romanii comanda vin si il varsa pe ei, pe scaunul avionului, pe jos si pe tine daca ai nenorocul sa stai langa ei, pentru ca toti oamenii din jur sa aiba mai apoi placerea de a sta in putoare de alcool varsat tot restul zborului. Fireste ca dupa asta isi mai comanda unul si comenteaza bucurosi evenimentul cu inca jumatate din avion.

Romanii aplauda la aterizare.

Romanii se intorc spre tine si incep sa socializeze si sa barfeasca de parca v-ati cunoaste de o viata, fara sa para interesati de totala ta lipsa de interes si nici de faptul ca tii in mana o carte pe care pari oarecum dornic sa o citesti in liniste.

Romanii nu au notiunea de a forma o coada normala. De indata ce se anunta deschiderea portii, se imbulzesc ca oile de parca ar putea eventual sa intre toti odata in avion. Si stau acolo, impinsi unul intr-altul. Si dupa care, cand coada se pune in miscare, cel din spatele tau te calca in mod constant si te impinge de parca ai avea unde sa te duci. Nu mai spun de miimea de secunda imediat de dupa aterizare, care este aparent suficienta pentru ca jumatate din oamenii din avion sa se imbulzeasca fericiti pe culoar si sa stea acolo cu bajagele in mana, in timp ce cealalta jumatate sta pe jumatate ridicata in piciare, contorsionati si chirciti. Intotdeauna m-am intrebat… de ce???

OK, nu numai romanii fac toate astea si mai ales nu toti romanii. Dar, fara sa fiu carcotasa, sa dea naiba daca pe alte curse e atat de evident.

10 gânduri despre „Ce mai fac romanii in avion

  1. crenguta Octombrie 9, 2008 la 1:08 pm
  2. Codru Octombrie 9, 2008 la 1:21 pm

    pai ce voiai ba , sa fac pe mine ? ia uite ma ii ia apararea pilotului😀

  3. magdici Octombrie 9, 2008 la 1:24 pm

    da, tampitu’ naibii. ce, nu poa’ sa aterizeze daca faci tu pipi? ii strici echilibrul? ei dracie!😀

  4. Max Octombrie 9, 2008 la 3:25 pm

    Si eu am varsat paharul cu vin rosu pe KLM dar nu am patat scaunul. A curs tot pe pantaloni🙂

  5. magdici Octombrie 9, 2008 la 3:36 pm

    😀 bine ca nu eram acolo😀
    faza e ce fireste ca niciunul din lucrurile de mai sus nu e o crima luat separat, dar jur ca am avut parte de toate in ultimul zbor. Nu-i mai suportam😀 mai putin partea cu socializarea, ca citeam o carte in engleza si nu am scos niciun cuvant, si cele doua tipe de langa mine au ajuns la concluzia ca sunt ceva neam strain si mi-au vorbit tot drumul numai cu „sorry”, „thank you” si „excuse me”😀

  6. R. Octombrie 9, 2008 la 4:19 pm

    Sa te fereasca destinul de cursele low-cost inspre si dinspre asemenea locatii pitoresti precum Spania sau Franta. Am venit din Franta cu un zbor Blue Air si m-am simtit ca intr-un tren personal care are „Targu Carbunesti” pe lista de statii deservite. De fapt cred ca am si scris un entry despre asta🙂

  7. imugur Octombrie 10, 2008 la 1:20 am

    alooo, stiu ca aveti dreptate dar va imaginati un zbor alger – cairo cu air algerie? sa stiti ca se poate si mai rau decat cu low costul de targu carbunesti!!!

  8. magdici Octombrie 10, 2008 la 1:10 pm

    😀😀 De, binefacerile africii😀 Si normal ca se poate si mai rau, poti sa incerci sa mergi cu trenul prin india etc. Eu subliniam doar lucruri care imi sar in ochi dupa ce ma intorc din tari mai civilizate din europa… ca doar europeni ne chemam cu totii, nu? un pic de licenta poetica de asemenea, va rog🙂

  9. razvan Octombrie 13, 2008 la 10:22 am

    ah si romanii pe klm la sfarsitu cursei se lauda cu cate beri au baut pe avion (8-10 depinde de gradul de cretinitate), cumpara cele mai multe parfumuri (pentru ca nu se spala si vor sa combata putoarea altfel decat cu dusul)😀

  10. Leah Martie 20, 2009 la 5:37 am

    Oooo da, m-a tinut o romanca in picioare cinci minute, s-a format o coada horror in spatele meu pe culoarul avionului pentru ca trebuia sa-si urce cele doua valijoare in compartimentul overhead. Evident ca a ocupat tot spatiul, iar eu a trebuit sa-mi indes bagajul de mana sub scaun. Mi s-a parut culmea nesimtirii. Ah, era imbracata cu haina si cu caciula de blana🙂

Lasă un răspuns

