Suedia Reloaded

Si am ajuns din nou in Suedia, de vreo 5 zile. E tare frumoasa Suedia toamna, in ciuda a ceea ce ma asteptam. E frumoasa ca orice tara lejer muntoasa, si culorile sunt de exceptie, mai ales daca nu ploua. Si pana acum am avut noroc. Si totusi eu o vad prin ochi de vizitator. E ordonata, curata si impersonala, la fel ca si oamenii. Ma uitam astazi la oamenii din gara si mi-am dat seama ce mult seamana toti intre ei… au aceeasi expresie, senina si linistita, aceeasi forma a ridurilor. Fetele lor nu par programate sa exprime mai mult de 2-3 expresii generale.

M-am mai gandit eu asa de ce sunt suedezii asa avansati. Au fruntile extraordinar de inalte, majoritatea; citesc mult, fac sport de cand sunt mici si se ingrijesc de sanatatea lor la fel, fac multi copii blonzi si sanatosi pe care ii educa in aceeasi maniera. Muncesc mult si eficient pana la 5, fara infinite pauze de chat, barfa si tigara; dupa care se duc acasa la neveste, prietene, amanti, copii sau mai stiu eu ce. Merg mult cu bicicleta si pe jos. Nu au poluare, cel putin eu nu am simtit-o, si daca nu e in capitala, nu vad unde in alta parte ar putea fi.

Nu au trafic cine stie ce. Apropos de asta, stateam eu in taxi ieri, in cel mai mare blocaj pe care l-am vazut de cand sunt aici, si care inseamna in termeni bucuresteni un trafic mediu pe bd. Unirii. Si ma uitam la masinile care stateau toate cuminti pe banda care nu avansa, si niciuna nu se baga pe banda de luat la dreapta care era libera, ca sa le taie celorlalti fata. Ce tampiti, auzi.😀 Si trageam fericita concluzia ca de-asta sunt astia de pe aici atat de calmi, ca nu mai trebuie sa se enerveze din cauza nesimtitilor smecheri, stiu ca toata lumea sta la coada si ca nu e nimic de facut, si ca atare isi vad linistiti de ale lor. Si tocmai cand, cu multumire de sine, trageam eu aceste filosofice concluzii, taximetristul trage de volan si forteaza intrarea de pe banda libera pe care fusesem pana atunci pe banda corecta si aglomerata din stanga. Concluzia nu stiu care este, probabil ca taximetristii sunt la fel peste tot😀 Sau poate doar al meu, ca era grec dupa nume. In fine.

Ce sa mai spun… sunt in tren acum. Tren de mare viteza, care ajunge din Stockholm in Goteborg in 3 ore, cu internet si prize si ceai si cafea gratis. Super. Desi la cat costa biletul, ar putea sa imi faca si un masaj exotic😀 Imi plac in continuare peisajele si parca saptamana asta am inceput sa vad cu alti ochi posibiliteatea de a trai undeva aproape de natura, fie ea padure sau munte sau mare. E ceva profund linistitor in a avea o casuta frumoasa, departe de agitatia marelui oras, ceva ce pare sa se apropie de fericire mai mult decat alte scenarii. Doar ca nu in Romania🙂 Si marele oras sa fie totusi rezonabil de aproape. Ufffff. Ma mai gandesc😀

Tag-uri:, , , , ,

13 gânduri despre „Suedia Reloaded

  1. razvan Septembrie 27, 2008 la 12:26 pm

    Acum 5 ani am stat o perioada mai lunga in Suedia. Mi se pare ca traficul de acum este mai aglomerat ca atunci..si oricum soferii de taxi sunt toti arabi sau asa ceva; au introdus si taxa de tranzitare a centrului in Stockholm, si la intrare si la iesire.
    Cred ca la ei este nivelul maxim la care poate ajunge o societate, fara sa se faca excese. Nu au avut razboi de destul de mult timp, si, probabil ca daca si-au vazut de treaba, au ajuns aici. Primele dati cand am fost acolo mi s-a parut destul de imposibil, acum il vad ca pe un lucru normal. Sa ai de exemplu 2/3 din centrul orasului acoperit cu verdeata si pompa de umflat bicicleta pe trotuar, langa pista..
    Da, este o optiune care te apropie cel mai mult de fericire. (si eu uitasem ‘sentimentul de Suedia’, dar l-am regasit dupa 1 an si ceva, acum in ultima vizita..:) Asta se datoreaza si nivelului foarte mic de stres, si se reflecta si in speranta medie de viata. – peste 80 de ani – cea mai ridicata din Europa, daca nu luam in considerare micutele Andorra (87 de ani pt. femei!) si ‘Serenissima Repubblica di San Marino’..singura problema de care mi-am dat eu seama ar fi nu frigul (pentru ca nu e mult mai frig ca la noi), ci intunericul..and that’s no cure for it..lumina artificiala nu e totusi la fel. Sunt convins ca daca m-as muta in Suedia as trai cu 10 ani mai mult (si mai linistit🙂 Era o vorba: ‘mai bine linistit, decat fericit!’🙂

  2. magdici Septembrie 27, 2008 la 12:34 pm

    „Sentimentul de Suedia”😀 bine zis. Totusi, ultima oara auzisem ca au in acelasi timp una dintre cele mai mari rate de sinucideri. Vad ca acum nu mai sunt in primii 10, dar oricum. Sa fie din cauza intunericului de care zici tu?
    Acum e placut, dar nu am venit iarna aici ca sa pot face o comparatie…🙂

  3. razvan Septembrie 27, 2008 la 1:02 pm

    and btw..tocmai citeam o stire azi: Stockholm-ul, se afla pe primul loc in topul oraşelor cu numărul cel mai mare de femei frumoase pe cap de locuitor.. aici

    Iar cu intunericul nu stiu..poate e o cauza..oricum vecinii nostri din NV au la fel de mult intuneric ca si noi..si sunt pe un loc de frunte in top 10.
    In orice caz toamna la Stockholm, inca 2-3 spatamani cat pomii mai au inca frunze, este minunata! Culoarea aia rosiatica..

  4. Mugur Septembrie 27, 2008 la 11:55 pm

    si cred ca tot pe locul unu la cele mai frumoase femei bete🙂 De-aia barbatii din Suedia se insoara cu femei din alte parti

  5. Mugur Septembrie 27, 2008 la 11:56 pm

    pe locul unu la sinucideri am citit de curand pe undeva ca ar fi Corea.
    Iar poze de saptamana trecuta am pus pe blogul meu😉

  6. razvan Septembrie 28, 2008 la 10:03 am

    :))) lol chiar ca cele mai frumoase femei bete. apropo de soferu’ de taxi, normal ca a taiat benzile daca era balcanic😀 as vrea sa vad si un suedez care face asta😀
    clasamentul ala era facut dupa travelerdigest, deci e bazat si pe numarul de turisti din fiecare oras. cum bucurestiul nu exceleaza la turism, eu tind sa cred ca suntem si noi pe sus pe acolo, doar ca nu le vad turistii😀

    mai belea e iarna cand rasare soarele la 9 si apune la 3😀

  7. martutza Septembrie 28, 2008 la 3:05 pm

    Am fost in Stockholm intr-o toamna blanda, acum vreun cincinal si m-am indragostit iremediabil de orasul cu aer ozonat, de oamenii sportivi si frumosi (ce-i drept, prea blonzi si asemanatori!) de iepurii care traversau strada asemeni pisicilor, de cel mai mic baiat din Stockholm (o statuie de cativa cm din curtea Bollhusstapan), de Vasa, de Skansen, de barcutele aliniate cuminti la tarm, de calutul de Dalarna, de casele rosii cu ferestre albe, de lebedele din Norrmalarstrand care-mi ciuguleau din palma biscuiti, de ferestrele luminate discret de veioze-surogat in asteptarea soarelui…

  8. magdici Septembrie 28, 2008 la 7:26 pm

    E frumos intr-adevar sa stai o perioada… si din nou ma intreb cat ar dura. Intreb asta jumate racita si cu mainile degerate😀 nu ma pot obisnui cu frigul asta si pace.
    PS: calutul ala e al naibii de scump😀

  9. magdici Septembrie 28, 2008 la 7:27 pm

    PPS: bai razvanilor, specificati😀 ca unii nu stau sa caute adresa de sub nick😀

  10. razvan Septembrie 28, 2008 la 9:11 pm

    nu descopnspiram, actionam ca un grup unit noi razvanii😀

  11. martutza Septembrie 28, 2008 la 11:00 pm

    Pe-astia doi ii deconspira logoul, unul roz si altul verde!

  12. Andreea Vaas Decembrie 8, 2008 la 9:27 pm

    si suedezele arata bine. ultima oara cand am fost cu prietenul cam intorcea capul pe strada

  13. mitroi nicolae Februarie 16, 2009 la 12:49 pm

    Din punctul meu de vedere Suedia este una dintr cele mai frumoase tari ale europei si nu este intamplator asezata in partea de nord a continentului este o tara independenta ,chiar daca din 96 face parte din uniunea europeana este o tara a carei suprafata de 432000 km 2 ofera populatiei de numai 8 mil si un pic mai mult dect ar un trai decent.Eu am fost in anul 2005 in Malmo al 3 lea oras ca marime din suedia si pot spune k nu avem noi in curte parlamentului cum au ei in in locurile publice curatanie si oameni ,care vrei nu vrei te saluta si se comporta de tefac sa crezi k provi din alta lume.civilizatia a atins in scandinavia nivelul maxim iar siguranta cetatenilor este clasata printre primele locuri in lume .daca vrei sa te stabilesti in afara nordul europei este o alternativa.cam atat cu respect pentru aceasta tare nick bucharest

Lasă un răspuns

