impresii de Gothenburg

SI la a doua impresie, frigul tot ramane. E mult prea frig!! Le spune cineva si celor de aici ca suntem la sfarsitul lunii iunie?😀 Am fost sa ma plimb jumatate de ora prin oras, suficient cat sa inghet, sa fac cateva poze si sa imi iau doua perechi de pantofi.

Altceva. Ma fascineaza traficul. Ma rog, pseudo-traficul. La ora 6 jumate seara, in zi de lucru, erau pe strada cam tot atatea masini cate sunt la noi duminica la 7 dimineata. In dimineata de dupa revelion adica😀

A mai trecut un pic de cand am inceput sa scriu postul asta, asa ca s-au mai strans impresii. Si cea de baza este ca am facut alegerea cea mai buna acum catvea luni. E o tara tare frumoasa, si curata, si civilizata, si Gothenburg e un oras linistitor pentru o perioada scurta. Dar cred ca as innebuni aici in maxim doua saptamani. E mult, mult prea mult calm pentru mine. (Sa nu mai vorbim de frig) Si pustiu. Unde sunt oamenii de pe strada, care sa rada, sa vorbeasca tare? Stiu ca Bucurestiul este o extrema neplacuta, dar aici este cealalta extrema, care mi se pare mult mai greu de suportat.

Cu toate astea imi place in mare masura.  Strict obiectiv vorbind. Doar ca ceva nu se leaga. Uite un exemplu, cu suedezii (si suedezele). Teoretic, e super, fiindca e plin de oameni inalti si bine facuti, blonzi si zambitori. Dar cumva nu imi plac. Nu pot sa explic de ce. Sunt constienta de faptul ca au trasaturi frumoase, dar tot nu ma atrag. La fel e si cu Suedia insasi. Are toate ingredientele, dar… In fine, ii mai dau o sansa, astept sa vad si Stockholm-ul.🙂

In plus, e prima oara  de foarte multa vreme cand imi e un dor incredibil de casa. Si nu am fost plecata decat de 3 zile. Parca au fost 100😦 Sunt trista poate din multe motive (unul important fiind ca mi s-a dus dracului cardul, nu mai merge nici de frica, si m-am trezit fara nici un ban si cu datorie la hotel) si poate asta influenteaza impresia generala din momentul asta, dar abia astept sa ajung acasa.

Poze.

Tag-uri:, , , ,

5 gânduri despre „impresii de Gothenburg

  1. crenguta Iunie 27, 2008 la 8:46 am

    da,da, te-asteptam in Stockholm ca sa-ti schimbi impresia🙂

  2. razvan Iunie 27, 2008 la 11:09 am

    lasa, sa nu isi schimbe parerea despre suedezi aia blonzi, bine facuti si zambitori 😛

  3. imugur Iulie 1, 2008 la 9:02 am

    Ai prins tu vreme proasta ca de obicei in Iunie e foarte placut in Suedia.

  4. ileana Octombrie 27, 2009 la 9:02 pm

    imi pare bine ca te-am gasit cu aceste informatii din suedia (mai exact gothenburg).urmeaza sa plec saptamana viitoare si cautand pe net cate ceva am ramas dezamagita-foarte putina informatie care sa ma multumeasca. ma intereseaza ce gen de oameni sunt,daca e bine sa fii deschis sau mai degraba retinut,cum e vremea in aceasta perioada, maxima /minima orice fel de inf cu privire la aceasta tara.
    merci,iar daca poti sa imi raspunzi pana pe data de 2.11.2009 mi-ar fi de folos. seara faina

  5. magdici Octombrie 27, 2009 la 10:21 pm

    Si mie imi pare bine ca pot sa ofer informatii. Am fost in Gothenburg doar de doua ori, pentru cateva zile, dar cu suedezii iau contact mai tot timpul.

    In primul rand, orasul in sine este extrem de linistit. In functie de firea ta o sa il iubesti sau o sa il urasti inca din prima zi🙂 Exista terase, restaurante, magazine, banuiesc ca si alte forme de divertisment pe care eu n-am apucat sa le descopar din lipsa de timp, dar impresia generala este de acalmie totala. Altfel, e un oras frumos prin stilul lui nordic, curat si ordonat.

    Oamenii sunt introvertiti fara a fi nepoliticosi, din contra. Sunt extrem de binevoitori, te ajuta, se poarta foarte frumos cu tine, te scot la masa, sunt comapanioni de nadejde la bautura, sunt chiar amuzanti (unii) dar nu te astepta sa deveniti prieteni de suflet prea curand. Cat despre comportamentul tau, nu are extrem de multa importanta. Ei te vor trata la fel de impersonal indiferent ce faci. Eu de exemplu sunt exuberanta si zgomotoasa si ma inteleg foarte bine cu suedezii; dar la fel m-as intelege si daca as fi retrasa si in banca mea. Au o buna crestere „viscerala” care ii face sa nu isi adapteze comportamentul in functie de persoana de langa ei, ci numai in functie de principiile lor.

    Acum fireste ca eu sunt subiectiva in mare masura. Dar mi-ai cerut parerea🙂 Cat despre vreme, este foarte frig. Nu glumesc. Nu te lasa pacalita de faptul ca ii vezi in maneca scurta pe strada, ei au crescut acolo si au rezistenta, dar tu o sa degeri in 5 minute, mai ales in perioada asta. Mai e neplacut faptul ca noaptea e deja lunga rau si se insereaza devreme.

    Pentru mai multe pareri, si ceva mai bine documentate, poti apela si la blogul Crengutei care de ceva vreme impartaseste impresii suedeze.

    Daca mai pot sa te ajut cu ceva, cu placere🙂

Lasă un răspuns

