Sexul, un fast-food emotional?

In ziua de azi, suntem atacati din toate partile de sex. (Nu in adevaratul sens al cuvantului, din pacate😀 ) Toate revistele, reclamele, filmele, glumele, toate mijloacele de comunicare ne imprima in constient si in subconstient ideea ca sexul, mult si extraordinar de preferinta, este indispensabil unei vieti de succes. Toti oamenii misto fac sex. Daca nu faci sex, mult sex, nu esti implinit. A devenit aproape o datorie fata de societate😀

Da, bine, exagerez. Dar nu ma pot opri sa ma inteb, care este rolul real al sexului in vietile noastre? Care este adevarata lui importanta? Un bun prieten ma certa la un moment dat ca ma grabesc prea tare. „Cum vrei sa ai o relatie asa cum ti-o doresti, daca tu din prima sari la actiune? Stii ca se presupune ca trebuie sa treci prin perioada aia in care va tineti de mana, vorbiti despre ce muzica va place si ce filme ati mai vazut?” Hm… Si totusi stiu cel putin trei relatii care au inceput asa, „in forta”, si toate au durat mai mult de un an si doua inca mai rezista si acum.

Si atunci? Mai este valabila regula asta 100%? Intr-o lume in care relatiile vin si pleaca cu o viteza din ce in ce mai mare, in care toti jonglam cu gratie printre servici, cumparaturi, viata sociala si restul, mai are cineva timp sa se tina de mana un an cu presupusul lui suflet pereche pentru a ajunge la nivelul dorit de intimitate? Mie mi se pare ca sexul s-a infiltrat cam de multicel in zona de asa zisa „curtare”. E mai bine? E mai rau? E doar o consecinta fireasca a societatii moderne? Libertatea de alegere devine din ce in ce mai mare, vrei sa stii ce mancare prefera, daca iubeste copiii si daca e bun la pat. Si asta inca de la inceput.

In plus, cred ca nevoia de afectiune si intimitate este una dintre cele mai importante pentru multi oameni. Nevoia de a avea pe cineva langa tine cand dormi. Nevoia de a fi pupata de dimineata. Nevoia de pasiune. Dar nu mai avem timpul necesar pentru a cultiva aceste lucruri ca pe vremuri. Si atunci, o luam pe scurtatura. Sexul ne ofera posibilitatea de a avea toate astea la un nivel mult mai superficial, si fara sa necesite o implicare emotionala prealabila prea mare. A ajuns oare sexul fast-food-ul relatiilor noastre?

30 de gânduri despre „Sexul, un fast-food emotional?

  1. R. Martie 14, 2008 la 11:31 am

    Sexul e una din trebuintele fiziologice ale omului, la acelasi nivel cu respiratul, mancatul si somnul (vezi Maslow’s hierarchy of needs), adica ceva de foarte-baza. Dragostea / intimitatea e cu doua nivele mai sus. Iar outcome-ul unei relatii nu are nicio legatura cu cat de repede faci sex. De fapt parca asa zicea si Ursone😀

  2. magdici Martie 14, 2008 la 11:48 am

    Da, e o trebuinta fiziologica. Sau poate e doar o alta scuza pentru a transforma „casual sex”-ul in ceva normal. „Hey, I have my needs!!!”. Ma rog, la voi se pune un pic diferit problema, fiindca se pare ca dintotdeauna a fost asa😀
    Hm, stiu ce zice Ursone😀 Poate unii gandesc la fel, poate altii nu. Dar eu ma gandeam la faptul ca am fost invatati ca mai intai vin afectiunea si cunosterea reciproca, apoi sexul. Si acum mi se pare ca o luam in sens invers. Si de multe ori nici nu mai ajungem la prima parte si trecem la urmatorul. Is sex enough?

  3. R. Martie 14, 2008 la 12:33 pm

    Intai vine atractia, apoi confortul in preajma celuilalt, apoi afectiunea, apoi sexul. Dar cine spune ca procesul asta trebuie sa dureze x zile/luni/ani? Mie mi se pare ca tot procesul poate dura si doar cateva ore. Nu e nevoie sa stii biografia unei persoane ca sa faci sex cu ea, e nevoie doar sa stii un minim de lucruri personale ca sa te poti simti confortabil in preajma ei. In ceea ce priveste afectiunea, eu unul nu as putea niciodata sa fac sex strict „casual”, mecanic, nu ar fi placut si probabil ca m-as simti prost dupa. Am citit undeva sintagma de „masturbare in doi”… nu cred ca as putea, uhh, functiona in conditiile astea.🙂

    Asadar nu stiu altii cum sunt dar de fiecare data cand ajung in stadiul de „heavy groping”😀 cu o fata, sunt indragostit pe moment ea. Adica sentimentul ala e. Nu prea vad cum e posibil sa tii o fata in brate, rosie in obraji si cu parul ciufulit, sa o mirosi, sa o saruti, sa-ti dai seama ca abia asteapta sa o ravasesti… si sa nu simti nimic! WTF??? Sigur ca depinde de partenera, dar daca e una de lemn, mai bine nu mai faci nimic.

    So, IMHO, e un lucru prea frumos ca sa ti-l refuzi din cauza ca normele sociale dicteaza sa astepti nu stiu cat… si in acelasi timp, prea frumos ca sa te multumesti cu o sedinta de masturbare multi-player🙂

  4. magdici Martie 14, 2008 la 10:01 pm

    Bai… ai scris asa frumos, ca nu am avut ce sa mai replic🙂 de fapt aveam ce dar nu mi-a venit, ca stricam efectul. Mi-a placut modul de a pune problema😀

  5. razvan Martie 15, 2008 la 4:44 pm

    pe de alta parte, daca dureaza foarte putin procesul de ajuns in pat, nu se pierde un pic de atractie? in subconstient toti ne dorim ce nu putem avea nu?🙂

  6. magdici Martie 15, 2008 la 5:02 pm

    Hello, inviasi?😀 Cui raspunzi tu aici, ca nu e foarte clar?
    In orice caz, ce spui tu este „the way I was taught it should be”. Ce spun eu este ca stiu deja multe cazuri in care nu s-a intamplat asa. Lumea se schimba, sau tine doar de felul fiecaruia de a fi?

  7. razvan Martie 15, 2008 la 5:10 pm

    hello🙂 raspund articolului. de fapt nu raspund, ci intreb :)) de stiut, stiu cateva cazuri in care barbatii, daca obtin prea usor ce vor, devin dezinteresati.de aici si motivu intrebarii mele🙂

  8. magdici Martie 15, 2008 la 6:42 pm

    Pai ma retrag sfioasa atunci si las cititorii barbati sa isi dea cu parerea in continuare😀

  9. hstratan Martie 16, 2008 la 4:01 am

    „daca dureaza foarte putin procesul de ajuns in pat, nu se pierde un pic de atractie? ”

    …asta asa e tot ce vine pe tava e misto maxim cateva zile

  10. magdici Martie 16, 2008 la 11:17 am

    Auziti mah? Da’ sexul a devenit pentru voi lucrul suprem pe care poti sa il obtii de la o femeie? Sau a fost dintotdeauna? Hai mah Horia… daca cea in cauza ar fi femeia visurilor tale din toate celelalte puncte de vedere, i-ai da totusi cu piciorul dupa cateva zile pentru ca ati facut sex prea devreme dupa criteriile tale? Ce naiba? Mie imi miroase putin a cliseu🙂

  11. razvan Martie 17, 2008 la 12:19 am

    idee: daca ti se ofera pe tava atunci nu va fi femeia visurilor. ca sa fie femeia visurilor trebuie sa te incite cu ceva, sa te lupti un pic pentru ea. si nu e vorba doar de sex. asta e una din chestii.
    pareri?

  12. Monique Martie 17, 2008 la 1:03 am

    hihi… stii ce ma amuza aici? comentariile cu „daca ti se ofera pe tava” si altele care conclud la dezinteresul subit. Secretul nu e cat de mult il tii pe barbat sa astepte, perioada de acomodare cunoastere, bla bla, ci cum stii sa il tii dupa. Si nu condamn pe nimeni care incearca din prima sexul intr-o relatie. Cand vrei sa ai ceva bun doar il incerci sa vezi daca iti vine. Stim cupluri care s-au despartit dupa ce au trecut la „pasul suprem” cu toate ca aveau luni sau ani impreuna – nu se potriveau si gata.
    @razvan – nu e absoluta nevoie sa lupti ca sa fii incitat. Si daca a cedat din prima o femeie te poate face sa fii incitat si maine si poimaine si toata viata.Ai dreptate nu e vorba doar de sex.
    @magdici – stim bine un exemplu de relatie care dureaza de cati ani?..hm…destui! si totul a inceput cu sex ( adica de la coada la cap).
    Nu incerca sa ii convingi, or sa isi dea seama singuri…nu se rezumat totul la sex dar asta e testul cel mai important de trecu😉

  13. Monique Martie 17, 2008 la 1:05 am

    t =)) punct

  14. magdici Martie 17, 2008 la 9:59 am

    Aaaah, eram convinsa ca cineva va veni repede cu replica asta, motiv pentru care am si mentionat „din toate CELELALTE puncte de vedere”. It’s the real life, buddy, perfect doesn’t exist😀
    @Monique: da, stim, stim…😛

  15. Frigi' Martie 17, 2008 la 5:16 pm

    Eu zic ca ordinea in care se intampla evenimentele e cam asa: intai vine alcoolu’, dupa aia vine atractia, apoi afectiunea, apoi sexul, apoi iti aranjezi parul ciufulit, iti stergii sarutarile din obrajii care nu mai sunt chiar asa de rosii si te duci dracu’ acasa ca e dimineata.

  16. Iris Martie 17, 2008 la 10:52 pm

    da mai da bine mai graiesti. si uite asa stau si eu si ma gandesc, in conditiile in care minunata mea relate de 6 ani jumate s-a terminat vara trecuta, si pentru ca vreau si eu sa fiu nevasta si mama (neaparat!!!) stau si fac niste calcule: daca cunosc pe cineva acum imi ia tre luni pana ne mai plimbam si noi, iesim la un suc, in parc ( nu ca s-r mai purta in ziua de azi, adika in parc ies astia fara bani iar care sunt o fitzoasa tr sa ma scoata la hilton sau undeva in dorobanti, da ma rog sa trecem peste asta ) etc inca trei pana afcem sex, ca doamne chiar daca iti place baitul si ai ochi numai pt el dupa aia te ia de usuratica si ca vezi doamne asa faci cu toti si nu se cade, asa ca e bien sa astepti. bun deci au trecut 6 luni, acu tr sa ne cunoatem si intim ma rog una alta, te mai duce la parinti, iti face cunostiinta cu prietenii lui, mergem la munte, poate chiar la amsterdam de revelion etc si uite ca s-a facut anu. acu zice ca sa ne mutam impreuna bun ne mutam si mai trece un an in care iar tr sa ne descoperim unu cu altu ca acum stam in acelasi mediu ( folosim acceasi buda, acelasi pat, mancam impreuna… ) dupa care ma cere de nevasta da nu pot sa ii zic asa pe loc ca e pasu important si de ce sa nu il tin putin asa pe jar, in fine ideea e ca mai trece un an pana acolo cu pregatiri, invitatii, pana gasim nasi…si ultima faza copilul mult dorit, bine ca mai trece inca un an, un an jumate si ia sa facem noi un calcul…s-au facut cam 4 ani…nu e rau, a acum am 26 deci la 30 s-ar presupune ca mi-am indeplinit visele, dar apoi???? plus ca care e farmecu daca stiu de pe acum cam ce o sa se intample? nu ca Termopanele ar fi dat vreun semn pana acum…

  17. Iris Martie 17, 2008 la 11:00 pm

    da si ca sa mai adaug ceva si anume ca sexul ar trebui sa fie ca un bufet suedez deschis non-stop ( dupa parerea mea suna mai bine decat fast – food, ca atunci cand zici asa simt mirosu ala naspa de prajeala de la mc ) de unde te autoservesti t cu ce vrei si cand vrei…ma rog aici mergea sa bag niste porcarii da pt ca sunt o doamna ma abtin ( stii aia o doamna pe strada…etc cunosti restu ). da si faza e ca nu toata lumea ar curajul sa se auto serveasca si atunci ajungi sa stai la masa sa iti ia cineva „comanda” si te trezesti ca nu mai vine nimeni. are vreun sens?
    nu stiu lumea e total cu fundu in sus si eu nu mai inteleg nimik

  18. Iris Martie 17, 2008 la 11:02 pm

    one last thing: am ajuns la conlcuzia ca sunt o zana nesatisfacuta din basme pentru ca sunt o romantica pasionala care chiar crede in dragoste si amor fara limite…intr-un cuvant o prosasta pt ca in ziua de azi lumea vrea SEX nu DRAGOSTE

  19. Iris Martie 17, 2008 la 11:04 pm

    scuze la ultimul comment am uitat sa adaug: si il vreau pe Termopan!!!:((((

  20. razvan Martie 17, 2008 la 11:13 pm

    esmeralda my amor questa e los cantecos preferatos?


    😀

  21. magdici Martie 17, 2008 la 11:20 pm

    Doamne, femeie, cata logoree ai in tine😀
    La primul nu am ce sa raspund pentru ca intr-adevar, de cand cu cresterea asta a numarului de divorturi si/sau relatii non-maritale, a crescut si riscul de a investi foarte mult timp in ceva ce nu va merge pana la urma… si atunci e o reactie fireasca sa incerci sa minimizezi riscul prin reducerea substantiala a timpului alocat🙂
    Cat despre bufetul suedez… foarte tare comparatia ta😀 doar ca si aici sunt abordari diferite… unii prefera sa stea la masa, nu se grabesc, savureaza fiecare moment, vor sa fie serviti ca niste domni/doamne si nu ii deranjeaza asteptarea, oricat de lunga. Pe cand altii nu au rabdare, vor sa isi aleaga ei singuri ce mananca, cat mananca, cand mananca, sa fie in control total si sa nu astepte deloc. De…😀

  22. magdici Martie 17, 2008 la 11:23 pm

    @Frigi: Auzi draga, nu stiu ce parere ai tu, dar aici este un spatiu plin de oameni respectabili, care nu isi beau mintile aiurea😀
    Luv u, sister, intotdeauna la obiect😉

  23. Monique Martie 19, 2008 la 12:19 am

    @Magdici and @Frigi u r right but… nu prea vad locul acolo , dupa alcool , la aractie si afectiune fiindca nu putem sa le numim asa ( alcoolul dauneaza grav sanatatii🙂 …sau nu )
    aceste „nobile” sentimente pot aparea dupa ce te trezesti din mahmureala…after several weeks😀
    asa ca mahmureala placuta and then I hope you’ll find ….. whateva……..
    @ Iris si eu vreau termopane🙂 dar mai astept…poate scot astia ceva mai bun😉

  24. Me, myself and I Martie 24, 2008 la 5:13 pm

    OMG, am dat peste Cosmopolitan in versiunea online. Hai sa o deschid putin, pentru amuzament.

    Mai nou, durata relatiei e direct proportionala cu timpul petrecut intre prima intalnire si prima noapte de sex. Iata unde era panaceul, ce mai conteaza cat de bine te intelegi, cat de inteligent e, cat de bine arata, cat de bine face sex, cum gandeste, de ce gandeste, cat de mult gandeste, etc, etc. Important e sa astepti cat mai mult pana faceti sex, si problema e rezolvata.

    Draga mea, prietenul tau e (putin) tampit si ori e single and enjoying porn, ori toate pozitiile inafara de cea a misionarului sunt perversitati condamnate de divinitate. Iar daca tu mai stai sa te gandesti ca are dreptate la astfel de replici…nah.

    Astept cu nerabdare clipa magnifica in care cineva va exclama plina de sine, „eu vreau sa fac dragoste, nu sex !”

  25. Me, myself and I Martie 24, 2008 la 5:16 pm

    Ah, scuze, aparuse deja. @Iris, scumpi, daca la 26 de ani astepti 6 luni ca sa faci sex crezand ca asa iti demonstrezi inocenta adolescentina, atunci regret sa-ti stric imaginea despre viitor – si la 30 de ani o sa fii la fel. Eventual cu 2 pisici langa tine, gandindu-te ca barbatii sunt porci, uitandu-te la Teo…you know the picture.

  26. magdici Martie 24, 2008 la 5:57 pm

    Pai, strang si eu pareri de la amicii baieti, doar doar mai inteleg cate ceva🙂 Si normal ca stau sa ma gandesc… de vreme ce, vezi bine, nu e singurul. Dar a sta sa te gandesti nu echivaleaza cu a o lua de buna, pentru ca in cazul asta nu ar mai fi aparut intrebarile. Fiecare situatie e diferita la urma urmei, si o tratezi dupa cum te duce mai bine capul la momentul respectiv, nu dupa niste clisee predefinite.

  27. sorin frumuseanu Martie 27, 2008 la 6:35 pm

    Magdici: „Si totusi stiu cel putin trei relatii care au inceput asa, “in forta”” :)) Mai pune una.
    R. : raman profund dator. Data viitoare cand ies la agatat listez comentariile tale pentru mai multa putere de convingere🙂

  28. Adriana Martie 28, 2008 la 9:24 am

    Da, e o tema delicata: sexul intr-un ritm alert. Cunosc cazuri in care relatia a evoluat dupa momentul cu pricina.Eu totusi cred ca e exista un factor de risc .Unii zic ca sunt de moda veche(asta e), nu ma deranjeaza atata timp cat ma simt bine in pielea mea. Sper sa ma intelegeti corect: abia astept sa fac sex doar ca eforte important cu cine?????

  29. sorin frumuseanu Martie 28, 2008 la 10:50 am

    Inlocuieste sex cu „hidratare” sau „somn”. Somn in ritm alert? Baut cola in ritm alert. Baut cafeaua pe fuga in loc sa o savurezi 15-20 de minute?
    De unde timp? Main job 8-12 ore, proiecte personale 3-4-5 ore zilnic? Cat mai ramane pentru somn, casnice si alte minuni?
    Frumoasa reclama „cand mi-e sete beau sprite”. Ai sau nu nevoie de sprite sau poti sa rabzi pana apare un „sprite important”?🙂

  30. Monique Iunie 11, 2008 la 5:26 pm

    Cred ca sexul este food intr-o anumita masura, el este in definitiv o necesitate care nu poate fi ignorata.
    Precum o mancare, poate fi fast sau slow….Ramane o mancare
    Dragostea, afectiunea sunt altceva, iar daca acestea se imbina cu quality food e ideal🙂
    Vizitati blogul http://eblogs.ro/monique

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: