Magda does Cambodia, 7

Nu ma mai satur sa ma mir de traficul de aici. Sunt asa draguti astia pe scuterele lor. Merg numai cate doi, cateodata chiar trei sau patru pe un scuter. De cele mai multe ori barbatul conduce, si femeia (sotie sau prietena sau whatever) sta cuminte in spatele lui, intr-o parte, cu picioarele incrucisate. Cum de nu le e frica sa nu isi piarda slapii, nu inteleg😀 Alteori e cate o intreaga familie pe scuter, cu unul sau 2-3 copilasi mici inghesuiti printre parinti.

Benzina mi se pare scumpa totusi pentru ei, e aproape un dolar litrul. Poti sa cumperi de la benzinarie, dar si de pe marginea drumurilor, de la tarabe unde se vinde la sticle de plastic😀 Foarte tare.

Ah, ce am mai remarcat in mod special este ca aici vezi multe femei care muncesc aproape cot la cot cu barbatii, cateodata chiar si la cele mai grele chestii, cum ar fi constructii. Insa de cele mai multe ori cred ca se face o impartire tacita a fortei de munca, fiindca nu prea vezi barbati servind la terase sau pe post de vanzatori sau alte lucruri de-astea usurele.

Inca ceva, am remarcat o preocupare deosebita pentru curatenie, ma rog, cat de curat poate sa fie intr-o tara saraca. Bine, nu vorbesc despre mormanele de gunoaie aruncate pe strada la tot pasul, sau despre oamenii care isi fac nevoile pe cate un gard cu o asemenea detasare de parca ar fi cel mai natural lucru din lume. Hm, cred ca de fapt asta e altul din multele contraste de aici. Ma refeream la felul in care intelege fiecare sa iti tina mica afacere. Una doua spala pe jos si in unele locuri trebuie sa te descalti (adica nu te obliga nimeni, dar cand vezi slapii tuturor la intrare te simti). Azi am vazut o fata care servea la o terasa si in timpul liber isi facea de lucru curatand lustrele; nu le e rusine sa isi tina curat, nu angajeaza pe cineva sa faca asta pentru ei ca la noi. Iar majoritatea toaletelor sunt foarte decente, oricum arata mai bine decat cele de la mine de la facultate de exemplu😀

Adevarul este ca toate astea se aplica la zonele in care am fost eu si care sunt frecventate de turisti. Nu am fost la oameni acasa si nu am intrat in toaletele lor, nu am stat la asa zisele terase pentru localnici care de dinafara arata ca ultimele spelunci. Deci nu vorbesc in deplina cunostinta de cauza. Chiar si asa e de apreciat, zic eu.

Tag-uri:, , , , ,

Lasă un răspuns

