E bine sa crezi?

Ma intreb si eu asa, ca prostu, intr-o seara cam rece de decembrie. Oare e bine sa crezi in oameni? Toata viata am fost educata spre a fi sceptica si cinica, pentru a ma feri de potentiale suferinte. Si in cea mai mare parte a timpului imi place sa cred ca sunt. Sau macar ma prefac, pana si fata de mine, ceea ce pentru voi si pentru orgoliul meu e totuna. Dar cateodata mi se intampla sa cred. Pur si simplu. Si cateodata e extraordinar, si cateodata doare ca dracu. Ar trebui sa cred mai des? Ar merita sa cred mai des? Voi credeti?

Nu sunt utopica acum, nu ma intreb daca ar trebui sa cred ca redusul mintal orice mi se zice. Dar… poate intelegti voi. Sunt unele momente in care chiar vrei sa crezi. In care inchizi ochii si iti astupi urechile si crezi. Si uneori asta duce la fericire, alteori la disperare. Uneori iti iei zborul, alteori ajungi in fundul gropii. Oricum mergi mai departe, oricum sunt doar momente. Dar, intreb eu, merita? Poti sa ajungi la fericire daca nu crezi, deci daca nu iti asumi riscul disperarii?

Tag-uri:

11 gânduri despre „E bine sa crezi?

  1. Cristian Decembrie 17, 2007 la 11:44 pm

    Daca nu vrei crezi nu poti sa mergi mai departe, sa-ti creezi orizonturi noi indiferent de experiete rele sau bune. Cind ai de luat o decizie la care nu te poti baza decit pe instinct cauti undeva intre stomac si inima si vezi cum inclina balanta.

  2. artista Decembrie 17, 2007 la 11:49 pm

    Nu exista decizii la care sa nu te poti baza decat pe instinct. Vreau sa spun ca iti poti alege pe ce sa te bazezi. Si poti sa treci prin viata bazandu-te doar pe analize prudente? Poti sa fii fericit? As if anyone could tell🙂

  3. Szerena Decembrie 20, 2007 la 11:13 am

    Eu cred ca initial exista o perioada in care poti fi atent si poti sa iti dai seama (80-90%) daca merita sa te increzi in celalalt sau nu. Adevarul este, ca ne dam seama… Numai ca, daca persoana respectiva este foarte importanta pentru noi, facem totul ca sa ignoram semnele rele…🙂

  4. […] Alte articole despre incredere: aici si aici. […]

  5. BearScorpio Decembrie 20, 2007 la 3:49 pm

    Dacă nu crezi, atunci ce rost are să’ți faci griji? Câteodată se merită să mergi orbește, după instinct sau nu. Și ce dacă o primești în barbă. Te ridici și … înainte.

  6. artista Decembrie 20, 2007 la 7:44 pm

    Pai asta cred si eu🙂 … de fapt cred ca asta cred. Nu sunt sigura inca🙂

  7. artista Decembrie 20, 2007 la 7:46 pm

    @Szerena: da, fireste ca poti… dar trebuie sa si vrei😛 si aici vorbesc despre starea „vad doar ce vreau eu sa vad si am dreptate, da???”

  8. ghici_cine Decembrie 25, 2007 la 10:56 am

    oricat am dori (sa nu fie asa) instinctul domina ratiunea. si cand nu il asculti si mergi pe logica pura a lucrurilor iti apare in minte intrebarea: SI DACA FACEA, CREDEAM, ERA ASA …

  9. Maroniul Ianuarie 3, 2008 la 2:11 pm

    eu sunt cam credul asa, nu prea imi pun multe intrebari cand e vorba de oameni, ii iau de buni de cele mai multe ori si nu ma gandesc ca au tot felul de ganduri ascunse sau sirete. mai ma insel, mai ma bucur ca nu i-am pus la indoiala, dar lucrurile se intampla oricum.
    nu prea cred in teoria conspiratiei si d’astea! lumea e roz frate!!! sau maro, ma rog

  10. Florin Octombrie 14, 2009 la 9:07 pm

    Pana acum am fost dezamagit. Cred doar in nevasta mea si in bebe. In rest, nu am incredere nici in mine !

  11. magdici Octombrie 14, 2009 la 9:17 pm

    Asta nu ar trebui sa te faca sa fii dezamagit, din contra. Ai crezut si inca mai crezi in cineva🙂 la urma urmei, printre randuri, la asta se referea intrbarea mea… Si eu am crezut pana la urma😀

Lasă un răspuns

