De ce ma enerveaza sintagma „viata e dreapta/nedreapta”

Sa vedem… Teoria de astazi este despre cum lucrurile bune pe care le faci in viata se intorc inapoi la tine. Cu totii credem asta, nu? Pentru ca asa suntem educati de mici. Asa citim in carti, asa vedem in filme. Orice fapta buna este rasplatita, nu? Daca suntem corecti, viata va fi corecta cu noi, e un proces bidirectional, nu? Bwahahahahahaha!

Nu. Viata nu este o entitate care sa tina cont de ceea ce facem sau ce nu facem. Viata este pur si simplu o suma de probabilitati. Si fiecare eveniment in sine este perfect aleator. Si in fiecare moment exista probabililitatea de a ti se intampla ceva bun sau ceva rau, si probabilitatea asta este de 0.5, indiferent de cate 1000 de fapte bune ai facut pana atunci. Si asta nu este nici drept nici nedrept, pentru ca nu exista justitie in matematica. It’s just the way it is.

OK, poate e o tampenie teoria asta de azi. N-aveti decat sa ma contraziceti cu argumente🙂 Dar morala este urmatoarea: daca vrei sa fii corect, daca vrei sa joci dupa reguli, daca vrei sa fii un om bun, fa-o pentru tine. Fa-o pentru ca te respecti pe tine si pe cei din jur. Dar nu te astepta sa primesti cadouri de la viata pentru asta. Pentru ca nu vor veni. Si in nici un caz nu trebuie sa urasti viata pentru asta. Get a grip, shit happens!🙂

Tag-uri:, , , ,

14 gânduri despre „De ce ma enerveaza sintagma „viata e dreapta/nedreapta”

  1. razvan Decembrie 4, 2007 la 6:16 pm

    Vor veni, dar nu asta e gandul cu care trebuie sa abordezi deciziile. Sa crezi in ele, si apoi vor veni inapoi inevitabil.

  2. magdici Decembrie 4, 2007 la 6:25 pm

    De ce nu? Ideea era ca nu trebuie sa faci „the right thing” cu gandul sau speranta ca vei primi ceva in schimb mai devreme sau mai tarziu. Pentru ca in momentul in care nu se intampla, poti ajunge sa te gandesti ca nu merita. Si de-abia atunci incep deciziile prost abordate.
    Si nu mi-ai adus niciun argument care sa demonteze logica mea de fier bazata pe probabilitati🙂

  3. razvan Decembrie 5, 2007 la 4:07 pm

    Viata nu cred ca e o suma de probabilitati. Cred ca asta e doar un refugiu pentru oameni in asa fel sa creada ca isi pot explica matematic tot ce se intampla, dar viata nu prea respecta matematica🙂

  4. magdici Decembrie 5, 2007 la 5:35 pm

    Viata ESTE matematica. Curba lui Gauss, functia logaritmica si cea exponentiala sunt cele mai la indemana exemple. Dumnezeu a fost primul matematician🙂 Mai degraba vad ca un refugiu tendinta asta de a face conexiuni intre tot ceea ce ni se intampla. E fun, dar e si adevarat?

  5. Cristian Decembrie 5, 2007 la 11:59 pm

    Prea multa matematica pe threadul asta, parerea mea este ca adevarul e undeva la mijloc sau cum spunea un neamt: God does not play dice with the universe.

  6. ghici_cine Decembrie 6, 2007 la 9:14 pm

    1. treaba cu facutul de conexiuni.
    Si privitul matematic (curba lui gauss, functia logaritmica etc) e tot o conexiune.
    2. dc tot vrei sa o iei matematic ia-o de la baza . si dc tu gasesti logica eu ma retrag. si matematica pleaca de la presupuneri (axiome) ca si viata dar eu zic ca asemanarea se opreste aici

  7. magdici Decembrie 7, 2007 la 12:48 am

    Haaaa, te-am prins, in numele cui comentezi acum?😛
    Pai si in concluzie tu nu esti de acord cu faptul ca tot ceea ce ni se intampla bun sau rau este aleator? Crezi ca exista o legatura directa intre ceea ce faci si ceea ce ti se va intampla intr-un oarecare viitor?

  8. Vampi Decembrie 7, 2007 la 1:15 am

    Eu cred ca ceea ce ni se intimpla e dictat de ceea ce gindim, adica Universul se modeleaza dupa creierul nostru, nu dupa cum vrea el. Daca noi gindim prost, avem parte de prostii, daca gindim kalumea, avem parte de lucruri frumoase.

    Deci ce ni se intimpla nu este aleator.

    Vampi

  9. Cristian Decembrie 7, 2007 la 1:40 am

    Vampirul a extras esenta(as usual); adica subscriu. Si s-a si semnat:)

  10. magdici Decembrie 7, 2007 la 11:34 am

    Hm… Ma gandesc ca mai degraba, in momentul in care ai o gandire pozitiva cum spui tu, atunci si lucrurile care ti se intampla sunt privite in mod subiectiv prin aceeasi prisma pozitiva. Si implicit ti se pare ca ai parte de mai mult bine decat rau.
    Sau asta ai spus si tu si eu doar am reformulat?🙂 Oricum ar fi, imi place ideea asta.

  11. Vampi Decembrie 8, 2007 la 12:13 am

    Ma bucur ca iti plac ideile mele, o sa ma mai expun si in alte ipostaze. Ceea ce ai spus tu este corect, in acceptiunea mea.

    Vampi

  12. ghici_cine Decembrie 13, 2007 la 10:34 pm

    pai da mai omule cat se poate o modelezi tu dar totdeauna ramane ceva ce nu poti controla

  13. artista Decembrie 17, 2007 la 1:08 am

    daaaaaaaaaaa este cantitatea de neprevazut inerenta oricarui echilibru mai mult sau mai putin absolut, pentru ca in viata, nu-i asa, e nevoie de echilibru, de un punct de sprijin, pentru ca daca imi dati un punct de sprijin voi muta lumea, este acel epsilon convenabil ales, dar poate sa iasa destul de mare daca nu calibrezi bine aparatele, ce bine e sa aberezi ineptii in loc sa te duci naibii la culcare ca e deja luni dimineata.

  14. pissy Mai 13, 2008 la 2:15 am

    Asa cum iti este gandul asa iti este shi viata…viata se modeleaza dupa gandul omului shi nu invers…

Lasă un răspuns

