Dilema din seara asta

Ma intrebam astazi, unde e limita dintre bine (moralitate, integritate, mama ma-sii) si rau in comportamentul nostru? Poti pune semnul egal intre a iti dori sa incalci o regula si a o face intr-adevar? Sau asta e doar scuza celor care incalca reguli pentru a se simti mai bine? Esti vinovat din secunda in care ai inceput sa tanjesti dupa ceva interzis sau doar in momentul in care cedezi? Oare nu tocmai aici ar trebui sa se faca marea diferenta? Tin minte cum bunica mea imi spunea odata ca a fi curajos nu inseamna sa nu iti fie frica niciodata de nimic (atunci esti doar inconstient) ci sa iti fie ingrozitor de frica si totusi sa mergi mai departe. Oare se aplica si la ceea ce ma intreb eu mai sus? Adica sa fii un om integru sa nu inseamne ca nu te gandesti niciodata „cum ar fi daca…” si „mi-as dori atat de mult sa…”, ci ca ai puterea sa NU?

Sau toata teoria asta e doar un alt mod de a ne minti frumos singuri?

Tag-uri:, , ,

3 gânduri despre „Dilema din seara asta

  1. amoras77 Octombrie 27, 2007 la 6:10 pm

    hmmm, eu stiam o alta vorba „privitul si ganditul nu se pedepsesc”. Asta pentru ca fiecare din noi, fie ca admite sau nu, are o parte ascunsa, mai putin frumoasa pe care si-o descopera la un moment dat. Moralitatea unei persoane abia atunci intervine, cand simte impulsul de a face o „fapta rea”, de orice natura ar fi ea si totusi gaseste puterea de a se opri la timp. Altfel, am fi totii pacatosi si vinovati.

  2. Cristian Decembrie 8, 2007 la 12:27 am

    Eu cred ca tine si de educatie, cei sapte ani de acasa in care iti programeaza cineva in subconstient ce e bine si ce e rau, care este diferenta intre creeatie si distrugere.

  3. artista Decembrie 10, 2007 la 10:49 pm

    Pai de educatie tine reactia fiecaruia in fata tentatiei. Dar nu exista niste norme morale general valabile? Nu se poate ca toata lumea sa aiba dreptate si nimeni sa nu greseasca…nu? Sau da?🙂

Lasă un răspuns

