Creta, details – part 2

A treia zi, pentru ca ne arsesem destul de tare (de la soare, insinuosilor) am plecat in explorarea orasului. Heraklion (sau Iraklio, cum ii spun ei) este capitala Cretei si, oarecum firesc, cel mai mare oras. Nu are rost sa dau eu acum detalii geografice sau istorice, le gasiti in link-ul de mai sus daca vreti. Ce am remarcat:

  • numarul FOARTE mare de scutere, conduse de oameni de toate categoriile, varstele si sexele, de la pustani pana la gospodine respectabile plecate sa faca piata; am vazut si tati pe la vreo 50 de ani, cu burta, si cu ala micu in fata, sa invete si el🙂 Cand plecam de la stop, zici ca eram in coloana prezidentiala, flancati de vreo 10 motociclete😀
  • stradute incredibil de inguste, majoritatea cu sens unic. Cred ca alea cu o banda pe fiecare sens erau considerate artere principale. Si asta nu numai in centrul vechi, cum ar fi la noi Lipscani-ul, ci tot orasul e gandit asa. Si sa vezi grozavie cand trebuiau sa treaca doua autobuze unul pe langa celalat, ramanea un centimetru intre oglinzi. Cred ca la astia cursurile de soferi pe autobuz sunt mai dure decat cele de pilot de avion😀
  • aglomeratie cat cuprinde, dar nimeni nu pare sa se grabeasca nicaieri in Creta; nu auzi claxoane, lumea nu se agita, cred ca dormiteaza acolo in masini. De altfel nu prea ai de ales, nici nu poti visa sa faci vreo depasire cand mergi pe sens unic, printre doua coloane de masini parcate; nici scuterele nu puteau sa se bage de fiecare data.
  • cladiri joase, maxim 5-6 etaje si construite intr-ul stil vechi, simplu, alb si patratos; nu cred ca am vazut mai mult de 2-3 cladiri din sticla sau alt gen de constructii de-astea moderne.
  • majoricatea masinilor erau clasa mini sau mica; daca vedeai o masina de fite, era neparat BMW tunat. De altfel, foarte multe masini tunate, mai ales la jante si sisteme audio.

Cam atata imi vine in minte… Am cumparat o harta. Am vizitat fortareata venetiana din portul vechi,

Creta 2007 008

apoi palatul Knossos, unde am vazut o groaza de pietre si gropi de o inalta valoare arheologica (mai putin stilistica). Nu am fost extraordinar de impresionata, dar clar trebuia bifat; era totusi ce mai ramasese din una dintre cele mai vechi civilizatii. Dupa care, dupa masa si prima runda de cumparat suveniruri dragute si absolut inutile, am plecat inapoi catre oras. Pentru ca mai ramasese ceva din zi, am luat autobuzul catre plaja orasului, care autobuz ne-a ocolit o groaza prin niste suburbii ascunse printre dealurile de langa Heraklion, foarte pitoresti de altfel… erau casute albe, frumoase, pline cu bolte de flori colorate, cum mai vezi in vederile cu Santorini. Si erau strazi atat de inguste, incat aveam impresia ca o sa intram cu autobuzul direct in casele oamenilor.

Plaja era relativ aproape de aeroport, si ne-am distrat pana seara urmarind avioanele care aterizau si decolau intr-una chiar prin fata noastra.

Creta 2007 034

Sambata si duminica – plaja la liber. Am mers de fiecare data pe alta plaja si am realizat faptul ca Ammoudara este o statiune decenta si chiar frumoasa, nu un sat cum credeam la inceput, doar ca hotelul nostru se afla foaaaaarte departe de centrul statiunii, motiv pentru care mergeam in fiecare zi pe jos de ne sareau capacele. (Ne-a parut rau mai tarziu ca nu ne gandisem sa inchiriem un scuter, goddamit.) Am gasit si nenumaratele terase si restaurante, si magazinele de colace si prosoape (weeee!!!) si de suveniruri, si hotelurile de 5 stele (nu foarte multe, dar oricum). Am gasit chiar si trotuare!!! Si ne-am simtit mai bine. Back to civilization🙂

Ah, si duminica seara am inchiriat masina (Nissan Micra) cu care urma sa plecam a doua zi in aventura de vizitare a vestului Cretei, conform planului bine facut in ultimele doua zile. Si am iesit in oras, si am gasit o terasa frumoasa al carui patron semana leit, dar leit cu Dustin Hoffman. Jur ca era fratele grec al lui Dustin Hoffman. Muream de ciuda ca nu aveam aparatul de poze la noi.

– va urma –

Tag-uri:, , , ,

Lasă un răspuns

