Sa traiesti de placere

Ma gandeam ca admir oamenii care pot povesti intamplari banale din viata lor cu atat pofta si entuziasm incat in prima faza te gandesti „frate, ce viata palpitanta are nenea/tanti asta!!” Dupa care iti dai seama ca si tie ti se intampla zilnic nimicuri asemanatoare, poate mult mai interesante. Doar ca 1. ori esti mult prea ocupat si sictirit incat sa le observi, daramite sa le mai si povestesti dupa aia (majoritatea cazurilor), sau 2. le observi si te bucuri (sau superi) de ele, dar nu ai talentul necesar sa comunici si celor din jur senzatiile tale. Cred ca exemplul cel mai evident la care ma pot gandi este Seinfeld. Dupa care Ion Creanga.🙂

Oricum, conditia de baza mi se pare sa fii impacat cu tine si viata ta. Si sa nu ai obsesii majore. Un bun observator trebuie sa fie oarecum detasat. Eu am fost crescuta in spiritul „trebuie sa alergi intr-una, trebuie sa faci cat mai multe, timpul liber e doar pierdere de vreme”; sau poate mi-am impus eu modul asta de a privi lucrurile, alegandu-mi ca modele in viata un anumit gen de oameni. Asta nu are neaparat relevanta. Dar mi se pare ca am ajuns intr-un moment in care incep sa pun la indoiala toate principiile in care credeam cu furie pana acum. Nu imi e deloc clar unde se trage linia intre responsabilitatea de a face ceva cu viata ta si stresul inutil. Buah. Dar mi-ar placea sa reinvat sa traiesc mai intens micile intamplari zilnice, pentru ca, revenind la subiectul initial, clar mi se pare ca oamenii astia au o existenta mult mai plina. Nu obiectiv, ci pur subiectiv. Parca traiesc mai cu placere.

Tag-uri:,

Lasă un răspuns

