Salamandra de foc

In caz ca nu ati vazut niciodata o salamandra de foc… cam asa arata. Cel putin asta de buzau, de la mine de la tara.

Salamandra 1

 

Salamandra 3

 

Salamandra 2

Desi nu seamana la prima vedere, salamandra este un amfibian (broasca adica, nenea) si din ce tin eu minte este, alaturi de triton, una din speciile care se aseamana cel mai mult cu stramosii amfibieni de acum milioane de ani. De exemplu Temnospondyli, aici si aici, si Lepospondyli. (Sa dea toti dracii, am ajuns sa caut noaptea pe net amfibieni disparuti.)

Este lejer veninoasa la nivel de epiderma, aparent mai ales in zona petelor galbene, ceea ce ma face sa fiu un pic mandra de faptul ca atunci cand am vazut-o prima oara (abia iesita din varsta la care, cu fascinatie, orice copil pune mana pe orice ganganie mica si colorata care mai si misca) m-am multumit sa ma „lupt” cu ea de la distanta respectabila a unui bat lung. (Cred ca am invins, da’ adevarul e ca salamandra nu avea bat.)

Mai tin minte si ca salamandra era blazonul personal al regelui Francisc I al Frantei, motiv pentru care se regaseste sculptata sau pictata in ansamblul castelelor care se leaga untr-un fel sau altul de persoana lui (de exemplu Azay-le-Rideau sau Blois).

Si totusi initial, adica acum doua ore jumate, nu voiam decat sa urc pe net o poza draguta. Dupa care am deviat un pic. Destul pe seara asta cu salamandrele… mai bine faceam o descriere romantica si tumultoasa a mitului salamandrei, daca exista asa ceva, dura mai putin si era mai placut. Poate data viitoare, o sa pozez o buburuza😀

20 de gânduri despre „Salamandra de foc

  1. dorin Iunie 13, 2007 la 8:23 pm

    ZI MI SI MIE TE ROG DACA MUSCA SI DACA MUSCA E VENINOASA SAU MAI EXACT AR TREBUI SA MA SPERII, TOCMAI AM FACUT SI EU ROST DE UNA SI… APROPO ,CE MANANCA

  2. magdici Iunie 13, 2007 la 10:34 pm

    Lol. Cum „ai facut rost” de ea?
    Citeste aici daca vrei detalii despre ce mananca si cat de toxica este. Nu scrie insa daca musca sau nu.🙂 Mai multe nu stiu nici eu, sorry; incearca cel mai bine la un pet-shop. Succes.🙂

  3. mugur Decembrie 16, 2007 la 2:09 pm

    Nu stiam ca esti din Buzau

  4. artista Decembrie 16, 2007 la 2:23 pm

    Nu sunt🙂 am trait de cand ma stiu printre betoanele din Titan. Dar am trei bunici din Buzau, ceea ce ma face pe trei sferturi buzoianca (al patrulea sfert e din Olt).

  5. sorin Februarie 11, 2008 la 11:35 pm

    a trebuit sa ii arat fiicei mele cum e o salamandra.
    noroc cu site-ul tau, ca am gasit aici poze.
    multumesc.

  6. magdici Februarie 11, 2008 la 11:57 pm

    Cu placere🙂

  7. ida Aprilie 15, 2008 la 12:58 pm

    salut ..poti sa imi dai mai multe detalii am gasit una in zona magureni ..prahova si sincer imi palce la nebuni nu as vrea sa ii dau drumu asa ca daca ma poti ajuta si cu alte detalii ..ms fain

  8. razvan Decembrie 8, 2008 la 12:06 pm

    nu stiu ce sa-i dau de mancare salamandrei de foc si ma intrebam daca nu puteti sa ma ajutati

  9. magdici Decembrie 8, 2008 la 5:10 pm

    Imi pare rau, dar dupa cum am mai spus, habar nu am🙂 eu doar am pozat-o si am cautat cateva informatii pe net.

  10. asi ioana Martie 26, 2009 la 6:50 pm

    stiti voi toti ca salamandra dak o iei in mana te arde ca pielea ei elimina o substanta numita soda caustica!!!aza ca feriti-va sa mai puneti mana pe ea ca va arde pielea!!1

  11. mihai Aprilie 12, 2009 la 3:17 pm

    si eu am o salamandra de foc chiar e toxica??????
    Am gasito in codlea si imi place la nebunie dar sta mai tot timpul sub pamant ji nu mananca ma puteti ajuta??

  12. Triturus Ianuarie 25, 2010 la 9:43 pm

    Salamandrele sunt animale protejate, asa ca ar fi preferabil să fie lăsate în libertate, să se mai înmulţească… CU atât mai mult cu cât majoritatea celor care cer sfaturi aici sunt în mod evident lipsiţi de experienţa necesară pentru a reuşi înmulţirea în captivitate, în scop de repopulare, a acestor animale, care ar fi singurul motiv legitim şi etic de a le deţine… Altfel nu suntem decât nişte braconieri, singura diferenţă faţă de aceştia fiind că, în timp ce ei îşi ucid repede prada, cu focuri de armă, noi omorâm salamandra în timp şi chinuitor, prin îngrijire nesatisfăcătoare…

  13. mary Aprilie 24, 2010 la 11:07 am

    eu am o salamandra de cand era pui! a trecut aproape un an de cand o am, nu musca,si se hraneste cu rame.se spune ca daca ai asa ceva in casa iti aduce noroc,sincer eu am constatat ca este adevarat.

  14. Aledas Mai 25, 2010 la 8:37 pm

    interesanta soparla , eu am intalnit una acu 1 saptamana in imprejurimile cetaii sarmizecetuza regia , insa eram in padure departe de orice sursa de apa , in fine , era pentru prima oara cand vedeam asa ceva , atat de neagra si cu petele alea galbene pe ea , sincer nu`m i inspira deloc incredere asa ca am atins`o doar cu un batz , si apoi mi`am continuat calatoria … ma bucur ca nu am facut pe viteazul si nu am pus mana pe ea😛

  15. vasi Mai 30, 2010 la 2:45 pm

    am prins si eu azi o salamandra de asta e foarte frumoasa am tinuto in mana da nu iti fcae nimic e chiar prietenoasa😀

  16. dragos Noiembrie 1, 2010 la 12:53 am

    una la mana .. e adevarat ca salamandra e amfibiana … dar nu cred ca sti exact ce inseamna cuvantu asta ;)) afibiu e cel ce traieste pe uscat dar si in apa … e adevarat ca broasca e amfibie .. dar salamandra nu e broasca😀 e reptila .. care e alta clasa … apropo .. exista si mamifere amfibii .. cea mai dragutza afibie fiin vidra dupa parerea mea … cat despre macarea soparlelor .. e ca si dieta broastelor .. insecte😀 bafta tuturor .. apropo .. frumoase poze😉 a nuse cauta salamandre in zona retezat godeanu …😉

  17. ionut Mai 8, 2011 la 6:48 pm

    salutare, azi am fost la un pescuit sportiv pe o balta privata, si am prins o salamandra, mi-a parut rau de ea ,cand am scos-o din apa avea langa gura puiul ei😦 , nu am avut cum sa ii scot acul din gura asa ca am taiat firul exact de langa gura ei fara a o atinge, nu stiam ca este protejata, este foarte frumoasa

  18. ionut Mai 8, 2011 la 6:49 pm

    i-am facut si o poza , sper sa traiasca…

  19. GEcko Noiembrie 22, 2011 la 12:07 am

    In primul rand pt cine nu stie legea : Amfibieni si reptilele din tara noastra sunt protejate prin lege eliberati-le nu-i bine sa ai un animal prins din captivitate daca vreti o reptila sau un amfibian cautati pe http://teraristica.ro/forum/index.php . Animalele din salbaticie pot avea boli in primul rand ce se pot transimte la om . Atentie animalele de vanzare pe acest site nu sunt prinse din natura sunt inmultite in captivitate de mult timp ,acestea sunt legale .Dumnezeu mereu a vrut ca animalele sa fie la locul lor in natura si daca le iubim cu adevarat de ce sa nu le eliberam stiind ca vor fi mult mai fericite in natura ?! Sper ca vam fost de ajutor ! Numa Bine!

  20. GEcko Noiembrie 22, 2011 la 12:14 am

    Ps. nu va aduce nici un fel de noroc cum a zis colega voastra mary …… Mary mai mult o chinui in captivitate plus ca cine stie ce terariu ai si uh ……Testoasele aduc noroc nu salamandrele (Acu le-am auzit pe toate) Dar nici testoase sa nu va apucati sa prindeti puteti gasi oameni ce doneaza pe Zooland.ro. mary daca tot o iubesti de ce nu o eliberezi …. sincer crezi ca ei iii place in spatiul acela micutz tie ti-ar placea sa fi inchisa intr-o camera de 2×2 m unde decat unde sa dormi sa mananci poti …..Sincer !

Lasă un răspuns

